torsdag 15 december 2011

Christmas at Tiffany's

Inte kunde jag väl motstå ett besök på Tiffany's när möjligheten fanns. Bäst är andra våningen med alla diamantsmycken av olika slag, lite mer smakfullt än i Dubai. Gick även ett varv på silvervåningen men hittade inte ett av mina favoritarmband som jag spanat in och tyvärr var det borttaget ur sortimentet. Inte heller fanns mitt älskade armband kvar, som jag alltid får komplimanger för, men det gör mindre att det inte går att köpa längre, då känns det ännu roligare att ha det. Har burit det varje dag sen det inhandlades för sex och ett halvt år sedan.

Ytterligare en anledning till att gå dit var förstås för att se deras julskyltning. Titta bara på bilden på deras förstasida, kan det bli mer amerikanskt, vintrigt, klassiskt, sagolikt, romantiskt?
Pudrigt pastelligt med inslag av sagocirkus skulle jag sammanfatta skyltningstemat i butiken som.

Sett från andra sidan gatan av Fifth Av.

Närbild av detaljerna ovanför skyltfönstren. 
Skyltfönster.
Närbild av samma fönster.
Fantastisk minigran i samma pudriga färgtema.
Stor gran inne i butiken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar