onsdag 18 april 2012

Jag har en plats i himlen :-)

För ett tag sedan skrev jag om slipade diamanter, eller kvinnor som hjälper varandra. Ikväll hade jag förmånen att vara med på min första middag inom ramen för nätverket "En plats i himlen för kvinnor som hjälper varandra". Kvällens föreläsare var näringsministern, partiledaren och departementschefen Annie Lööf. En otroligt glad, intresserad och nyfiken kvinna.
Hon höll en mycket intressant och personlig presentation om hennes karriär där jag tog med mig detta:
  • Privatlivet måste ha sina fasta prioriteringar och fungera för att ditt professionella liv skall kunna fungera.
  • Våga, satsa och ta chansen.
  • Skriv ner dina mål och planer, det är då de sker och det händer snabbare än du tror.
Även om hon själv inte vill fokusera på sin ålder så tycker jag att det är intressant och imponerande att hon har de ledarroller hon har och är yngre än min lillebror. Ibland är ålder verkligen bara en siffra. Inspirerande och kul att få inblick i den politiska världen som jag aldrig tidigare har varit i närheten av. Jag ser fram emot fler träffar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar