Kan inte bestämma mig för vad jag tycker om den här texten från senaste
Passion for Business:
 |
Utdrag ur Mediemakten & kvinnorna av Åsa Mattsson i Passion for Business 5/2011 |
Ena stunden tycker jag att det är smart skrivet för att i nästa bli irriterad. Kan man inte vara smart och kompetent och samtidigt gilla det mjuka och vackra här i livet? Eller missförstår jag. Är det inte roligt och bra att kvinnor har hittat ett sätt att kommunicera på som passar dem och där de får utlopp för sina intressen och kan dela med sig av dem?
Texten nedan om kvinnliga styrelseledamöter är sorglig på flera sätt:
 |
Källa samma som ovan. |
Men varför skulle man vara mer kvinna för att man läser Sköna Hem? Jag förstår att det inte är den problematiken som resonemanget förs kring men jag kan ändå tycka att man förenklar kvinnors maktposition om det ska handla om intressen. Vem som helst ska väl kunna ha vilket intresse de vill och ändå vara en kompetent och driftig person, oavsett kön.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar