söndag 21 augusti 2011

Inbjudan

Pysslar lite här hemma med inbjudningar. Nedan en detalj från sonens dopinbjudan.
Enkelt blått A6-kort med blå text och en liten elefant som en gullig barnslig detalj. Det blev även ett mörkblått band knutet runt om eftersom band hör till när det är dop. Mörkblåa kuvert till för att det ska bli så mycket mörkt blått som möjligt, jag försöker undvika babyblått så gott det går i vår förutbestämda rosa och ljusblå bebisvärld.
Har hittat en ny favoritbutik, Svanströms. Papper, pennor, band och massa pyssliga saker, mycket till bra priser. Tycker att det är väldigt kul att göra saker personliga även om det tar längre tid än man tror. Hoppas att det uppfattas och uppskattas av några av mottagarna i alla fall. Jag blir extra glad över en välgjord och genomtänkt inbjudan så då vill jag ju inte vara sämre själv.

1 kommentar:

  1. Ohh! Ser fram emot att brevbäraren ska komma... Kanske kan man få lite inspirationstips till bröllopspyssel? Inte min gren kan jag säga...

    SvaraRadera