tisdag 15 mars 2011

Rosa vår

Restultatet av ett projekt som jag genomförde för ett år sedan gör mig fortfarande mycket glad. Jag njuter själv av det dagligen och senast igår fick jag beröm för det, vilket självklart gör mig minst lika glad.

Sköna Hem nr 13 2009

Det började med ovanstående inspirationsbild. Tavlan som syns på Sköna Hems omslag tilltalade mig så mycket att jag satte igång arbetet med att få till en egen. Sommaren innan hade vi varit på Louisiana utanför Köpenhamn, bara det värt ett inlägg, med det får bli en annan gång. Där hade jag sett tavlor målade på masonit vilket ger en mycket snarlik struktur som tavelduk men som på samma gång är något annat. På byggvaruhuset hade vi plockat ihop det som behövdes och sedan bar det av hem för att snickra ihop ram och "duk". Fick även i detta projekt hjälp av maken som snickrade ihop stommen till tavlan för att få den tillräckligt stor.

Samma kväll plockade jag fram akrylfärgerna som jag köpt stora burkar av i olika röda och rosa nyanser. Det blev ett par timmars målande men inte mycket mer än så. Resultatet hänger ovanför vår ena soffa i vardagsrummet och fyller ett tomrum som tidigare fanns där. När jag sitter i soffan mitt emot blir jag fortfarande lika glad över både resultatet men också minnet av vårt projekt våren 2010.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar