tisdag 31 januari 2012

Till inspirationsbanken

Inspirationsbilder är alltid bra att ha för det är verkligen sant att en bild säger mer än tusen ord. Hittade den här lägenheten på Trendenser och kan inte annat än hålla med om att tavelväggen med ballerinan är fantastisk. Det är något med hela rummet som tilltalar mig. Den grå väggfärgen, bokhyllorna, detaljerna men på samma gång helheten. Den här sparar jag i min minnesbank.
En annan vägg i samma rum ger en helt annan upplevelse av rummet. Mer vågat med det röda som lyfter det gråa på ett annat sätt men minst lika härlig känsla. Sparar, sparar.
Och sist men inte minst, en riktigt smart lösning för hemmakontoret utan att ta plats från något annat.
Alla bilder från Erik Olsson.

2 kommentarer:

  1. Det var verkigen inspirerande, jag ska måla om två rum och nu känns det som jag har nyansen :).

    SvaraRadera