söndag 18 mars 2012

Dagens råd

Hittade fotoalbum som min älskade mormor har gjort med foton på sina hem genom åren. Så otroligt intressant och värdefullt. Bilder från alla rum i olika vinklar samt även detaljbilder. Semesterbilder i alla ära men foton på ett hem är något som beskriver en person eller familjs liv på ett helt annat sätt. Jag ska genast fota vårt hem, utan personer eller speciella tillfällen, bara rakt upp och ner så som det ser ut. För mig själv, mina barn och eventuellt andra som kan komma att tycka det är intressant längre fram. Gör det du också, en söndagsaktivitet lika bra som någon annan.

2 kommentarer:

  1. Kan faktiskt finnas en anledning till att fotografera sitt hem, fast det är lite tristare, om man någonsin behöver bevisa för ett försäkringsbolag hur det såg ut.

    SvaraRadera
  2. Usch ja, men då förenar jag nöje med nytta med detta projekt.

    SvaraRadera