söndag 18 mars 2012

Från det ena till det andra

Under våra tre veckor i värmen hade jag endast med mig en tidning och lyckades inte heller hitta någon intressant på plats. Därför blev det bästa med hemresan inköpet av mexikanska Vogue på flygplatsen.
Det är inte mycket som talar för att det är en mexikansk version förutom om man ser till priset.
41 pesos, vilket är 20 kronor. En årsprenummeration kostar 200 kronor...Snygga reportage och roligt att få öva på spanskan.
Mest intressant, förutom att närstudera annonser och mingelbilder för att se hur lokalt anpassad den var, var reportaget om syskon. Jag facsineras av syskonkonstelationer och hur det påverkar oss i våra liv. När jag vill veta mer om en person frågar jag alltid vilken plats i syskonskaran personen har. En bok i ämnet som jag kan tipsa om är Elisabeth Schönbecks bok "Äldst, yngst eller mittemellan". Mycket som står där stämmer med mina erfarenheter, både för mig själv och min omgivning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar