måndag 19 mars 2012

Nya traditioner

Blev påmind av Svenskt Tenn att det snart är påsk. Som den julälskare jag är hamnar påsken lätt i skymundan och har tidigare inte alls varit någon favorit. Men när jag såg den här bilden insåg jag att jag borde kanske ändra mig där. Starka färger och tulpaner inspirerar och gult är ju som sagt årets accentfärg.
Om inte annat känns det som att jag är vuxen nog att ta tag i våra påsktraditioner och bestämma hur vi vill att påsken ska firas i vår familj. Att möta våren och fira på landet är än så länge den enda traditionen vi har. Laga god och vårlik mat, baka en god tårta  eller kanske sådana här små rackare kanske kan bli nya.
Att inhandla fina påskägg och dekorationer står i alla fall på listan nu. Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar