lördag 26 november 2011

Adventsblommor

Har adventsfixat lite med blommor idag. Det är inte så lätt att få balkongen adventsfin med det här utgångsläget. Nästan lika fina som i juni när de planterades. Tror inte att det riktigt framgår hur chockrosa de är, dvs inte alls passande till ljusslinga så det får vänta.
Inomhus är det desto finare. Inspirerades av det färgerna från bilderna jag visade igår, framförallt det vita och gröna, och köpte krysantemer och eucalyptus. Där det passade använde jag såklart min nya teknik med oasis. Här ser ni resultatet.


Även barnen fick varsin blomma på deras bord, mycket uppskattat, i alla fall av den äldre.
Och så plockade jag fram fina ljusstaken och bytte ut de rosa och blåa Iittalaljusstakarna mot gröna.
Och så har jag förstås hyacinter och vita julstjärnor. Nu ska här provsmakas Blossa 11.

2 kommentarer: