torsdag 10 november 2011

Med ett öga för detaljer.

Andra tittar på TV,  jag surfar bostadsannonser för inspiration och avkoppling.

Vad tror ni, det känns som om det är samma familj som ska flytta igen. Jag tog det på första bilden på mäklarsidan. Förra lägenheten visades upp i Sköna Hem för ett år sedan och var därefter till salu. Alla bilder lånade från Skeppsholmen och Sköna Hem.

Vardagsrum 2010 och 2011. Träd, stolar, lampor och bord är lika men ny färg på kuddar och lampskärmar.

Hallampan och spegeln känner man igen, nu lite ljusare färg på väggarna. Matstolarna i vitt skymtas i bakgrunden på båda bilderna.
Barnrummet, inte riktigt lika lila denna gång som 2010.
Och de vackra bokryggarna i version 2010 och 2011.
 Sovrummet är betydligt ljusare 2011.
Riktigt snyggt alltihop och med en så självklar stil att det var så enkelt att känna igen. Önskar att jag kunde få till lite mer av den helhet som visas här i vårt hem, för det ger en harmonisk och lyxig känsla. Det var för övrigt från den förra lägenhetens sovrum jag hämtade inspiration till mitt sovrumsprojekt i våras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar