tisdag 29 november 2011

Dekoration till barnrum

Då har jag pysslat lite igen. Inspirerad av den fina luftballongsmobil som sonen fick i doppresent. Hade sedan innan luftballonger i rummet, gillar det i ett barnrum. Har själv aldrig flugit luftballong men det har något mystiskt sagolikt över sig. Till varje ballong behövs tre papper, gärna i olika färg. Jag köpte mina på Kreatima för 1 krona styck.
Blått i tre nyanser
Creme, blått och rött
Ritade jag av de ballonger jag hade sedan tidigare på fri hand men tog hjälp av en rund vas för att få till det runda. Klippte ut tre likadana siluetter och vek på mitten.
Utklippt siluett som är vikt


Ihophäftade papper
Häftade ihop dem med häftapparat med en klämma uppe och en klämma nere. Tog sedan en nål och tråd och trädde igenom pappret högts upp och hängde upp dem i ett snöre som vi hängt upp genom rummet.
Färdig ballong
Färdig ballong 2
På plats i rummet
Väldigt tjusigt, är förvånad själv faktiskt. Men det är roligt att göra fina saker till barnrum för det är inte lätt att hitta. Fick dessutom lära mig på Sköna Hems inredningskurs att man gärna ska ha saker hängade i barnrum för det krymper rummet och gör det mer inbjudande för de små som bor där. Annars höll kursledaren med mig om att det i princip är omöjligt att hitta rolig inspiration till barnrum i Sverige.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar