onsdag 23 november 2011

Zara Home

Har glömt att visa er bilder från ett besök i en av mina favoritbutiker, Zara Home. Butiken finns inte i Sverige vilket bara är bra. Är lite trött på hur globaliserade kedjorna har blivit så att allt finns överallt så att det inte är roligt att handla när man reser. Här köper jag däremot alltid något när jag passerar en butik på resa. Det har blivit porslinsfat på Mallorca, plädar och silverramar i Paris och nu senast silverram och barnpyjamas i Dubai. Jag gillar de dova färgerna i deras inredning och de har tjusiga detaljer som ger det där lilla extra i en inredning.
Barnavdelningen Zara Home Kids är inte helt fel den heller med fina lakan och kuddar till bra pris.
Eller kanske en färgglad ram eller lampskärm.
Ok, det går att köpa utvalda delar i Sverige via Ellos.se eller t o m från Zara Homes egen websida om det är för långt till nästa resa.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar ocks¨Zara Home, var i deras butik i Marbella häromveckan, men det var fullt i bagaget. Ska dock ta en tur till butiken i London nästa vecka. Det där med Ellos.se var något jag inte kände till, tack för det tipset

    SvaraRadera
  2. Kul att man kan vara till hjälp i allt det ytliga här på bloggen.

    SvaraRadera