onsdag 6 april 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Har gått och trånat efter ett plagg i flera månader. Provat olika storlekar och färger och till slut bestämt mig. Lycklig kom jag hem och hade mitt älskade plagg hemma hos mig och började prova det tillsammans med min befintliga garderob. Å vad bra det skulle bli, tänk alla år jag skulle ha detta vackra plagg som jag längtat efter att få ha i min ägo. Maken tyckte att det såg bra ut så till och med det blev ju bra. Men det var något som inte stämde. Jag trivdes helt enkelt inte i det, jag kände mig inte så snygg som jag hade hoppats och en olustig känsla av att plagget skulle bli ett dåligt samvete mer än en glädje att bära blev starkare och starkare. Är det möjligt att drömmen inte blev sann.

Jag ska prova det en omgång till, för drömmen har inte riktigt suddats ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar