fredag 29 april 2011

Härliga ångor

Det känns lite trist att ha fallit för hypen kring det svenska parfymhuset Byredo men jag kan inte annat än älska mitt doftljus därifrån. Att sitta i sin favoritfåtölj och känna att hela rummet fylls av väldoft lyfter en hemmakväll. Jag har tidigare bara läst om den upplevelsen men aldrig tyckt att de ljus jag haft tidigare uppfyllt den beskrivningen, men det här gör det.
Överallt läser man om grundaren Ben Gorham, nu senast i Mama (intervjun kommer säkert finnas på nätet där snart), och han ger ett mycket sympatiskt intryck. Han har en mycket fascinerande bakgrund och kontaktnät. Den enda gång jag varit inne i deras butik i Stockholm var han dessutom där och kollade läget med personalen. Det kommer säkerligen bli ett till ljus när detta tagit slut i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar