måndag 25 april 2011

Läckra drycker

Inser att bloggandet tagit lite stryk av lediga dagar, har inte ens läst några bloggar vilket känns konstigt. Måste lära mig att blogga från mobilen. Här kommer i alla fall mina tre favoriter just nu.
Under mina vinuppehåll under graviditeterna saknade jag att kunna ta ett riktigt gott glas vin. Kunde föreställa mig hur ett svalt glas vitt skulle smaka i trevligt sällskap eller ett fylligt glas rött framför brasan. När jag sedan kunde dricka vin igen så har jag kommit fram till att det där goda vita vinet som jag längtade efter är ett smörigt Chardonnay. Det röda är ett Shiraz eller som det här, Zinfandel, och ett bra rosé, det ska ju alltid vara så ljust som möjligt. Viktigt är rätt temperatur, ett härligt glas och ett likasinnat sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar