fredag 1 april 2011

Passion for...


Jag älskar ju tidningar av alla de slag. Inser att de jag prenumererar på speglar mig och mina intressen ganska tydligt. Fick idag både Mama och Passion for Business och bara titlarna där säger ju en hel del om mig. Inser, när jag har dem båda framför mig, att den senare är betydligt roligare att läsa.

PfB var en tidning som jag alltid köpte på Arlanda, där frontas den tydligt i tidningsställen. Sedan ett par månader är jag nu en lycklig prenumerant, mycket för att ha kvar jobbkänslan när jag är mammaledig. Det är en fantastisk tidning skriven av kvinnor, om kvinnor (oftast), för kvinnor. När man läser PfB känns det som om allt är möjligt och jag känner mig stärkt och nyfiken när jag läser den. Snyggt gjord är den också.

Tänk om vi kvinnor oftare kunde peppa varandra på sättet som tidningen gör. Om vi gjorde det skulle vi komma långt. Då skulle det aldrig vara något snack om att kvinnor har sämre vilkor än män, vi skulle vara jämlika i arbetslivet, om inte ännu bättre till och med :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar