lördag 2 april 2011

Slumpen är ingen tillfällighet

Igår morse kom jag att tänka på en före detta kollega som jag jobbade med för 4-5 år sedan. Jag vet inte var tankarna kom ifrån eftersom jag varken har kontakt med honom eller på något annat sätt hör om honom.

Fem timmar senare möter jag honom med hans dotter utanför min port. Jag förstod inte att det var han först eftersom det hela verkade så orimligt.

Den här typen av möten beskrivs i boken "Slumpen är ingen tillfällighet" av Jan Cederquist. Han kallar det synkronicitet - en meningsfull slump som på något sätt har med ditt liv att göra. Fick den rekommenderad av min vän C för flera år sedan och innehållet till den finns fortfarande kvar starkt i minnet.

Läs den om du vill ha fler exempel på märkliga sammanträffanden. Eller bara vill stanna upp ett tag och reflektera över vad som händer och påverkar dig i ditt liv. Jag tror att det är dags att läsa om den, så den får följa med mig på semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar