tisdag 19 april 2011

El Mueble

Inför flygresan hem köpte jag ett antal spanska magasin, det blev nästan som ett Kinderägg för mig. Magasin, inredning och spanska, tre saker i ett. Favoriten är El Mueble som jag skulle säga är den spanska motsvarigheten till Sköna Hem. Lyckades pricka in deras jubileumsnummer, de firar tydligen 50 år i år. Det jag gillade mest var formatet på tidningen, 23x17 cm, även om bilderna blir mindre är det oerhört praktiskt, framförallt när man är på resande fot.
Ett typsikt El Mueble-hem har sett likadant ut de senaste 20 åren vad jag vet. Mycket beige, vitt, sand, rotting, mörkt trä och kanske någon dov accentfärg. Alltid mycket textilier och vackra detaljer. Ändå kan jag inte låta bli att köpa tidningen. Blev dessutom positivt överraskad av deras web, där fanns det mycket att titta på för den inredningsgalne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar