torsdag 7 april 2011

Resan är inte alltid målet

Mycket av resande är för mig att planera, drömma mig bort och ha något att se fram emot. Alla förberedelser är en del av resan. Det här är vad som väntar om ett par dagar...
Bild från Bahia Principe
Jag har alltid varit helt värdelös på att packa, tar med mig för mycket, tar inte med mig det jag egentligen skulle vilja ha när jag väl är på plats osv. Men sedan ett par år har jag en packlista i min väska som jag utgår ifrån och som jag lägger till och stryker ifrån, allteftersom jag lär mig vad jag egentligen ska ha med mig. Det har funkat riktigt bra. Har även satsat på att ha allt färdigt i min necessär så att jag inte riskera att glömma något där och framförallt, för att slippa släpa på stora förpackningar. Det är bara att plocka fram den och lägga ner i väskan.

Lika roligt som det är före och under själva resan, lika tråkig är hemresan. För att inte tala om att packa upp. Därför försöker vi alltid att ha en ny resa att se fram emot när vi kommer hem. För som citatet i inlägget nedan beskriver, så är resandet en del av livet.

1 kommentar:

  1. ah va harligt med semester! ser fram emot att se bilder har pa bloggen nar ni ar tillbaka :)
    kramar!

    SvaraRadera